Deci ești proprietar de afaceri și ești destul de sigur că procesul tău de recrutare este atât solid, cât și etic. Până la urmă, organizațiile de astăzi sunt supuse numeroaselor legi și reglementări care contribuie la asigurarea echității pe tot parcursul procesului de recrutare a talentelor și previn discriminarea la locul de muncă. Dar aceste reguli sunt suficiente pentru a garanta un teren de joc corect și etic? Răspunsul scurt ar fi, probabil nu.
Comisia pentru Oportunități Egale de Angajare (EEOC) aplică o gamă largă de legi federale care interzic discriminarea în angajare pe baza unor factori precum rasă, culoare, religie, orientare sexuală, origine națională, vârstă, dizabilitate și altele. În timp ce majoritatea afacerilor se străduiesc să respecte regulile de angajare, multe nu simt nevoia să-și îmbunătățească sistemul de recrutare a talentelor dincolo de ce este impus. Etica în recrutare înseamnă mai mult decât doar respectarea regulilor. Înseamnă și tratarea candidaților la joburi cu respectul pe care-l merită și implementarea unui proces care reflectă pozitiv asupra afacerii tale în ansamblu.
Cum ratează afacerile să atingă standardul etic în angajare?
Arta atragerii talentelor s-a schimbat dramatic în ultimii 20 de ani. Afacerile se confruntă din ce în ce mai mult cu penurii de talente în creștere, lacune de competențe și o forță de muncă adesea puțin entuziasmată. Pe de altă parte, candidații la locurile de muncă resimt presiunea datorită unui mediu de muncă în continuă schimbare, plin de concedieri colective și modificări în opțiunile de lucru de la distanță. Pe scurt, există adesea o dinamică opozițională între angajatori și solicitanții de locuri de muncă care nu îi poziționează pe niciunul într-un mod foarte favorabil pentru succes.
În timp ce grupul de talente împarte, probabil, o parte din responsabilitate în acest scenariu, este responsabilitatea afacerilor și a proprietarilor să se asigure că procesul lor de recrutare nu numai că respectă conformitatea reglementărilor, ci este și suficient de atrăgător, transparent și respectuos pentru a atrage talentele de top. Ceea ce, să fim sinceri, nu este întotdeauna atât de ușor.
Deci, care ar putea fi aspectele etice care împiedică afacerea ta în procesul de angajare și de ce este atât de greșit? Iată câteva provocări în etică și echitate care depășesc conformitatea reglementărilor:
Greșeala etică în angajare nr. 1: Anunțuri de job inexacte sau vagi
Fiecare afacere vrea să facă pozițiile lor deschise să sune cât mai atractive pentru candidații lor țintă. Dar includerea unor game de plată nerealiste sau omisiunea structurilor de compensare cheie într-o descriere de job este descurajantă și lasă candidații cu mai multe întrebări decât răspunsuri. Este etic să atragi talentele cu promisiuni legate de potențialul de salarizare și traiectoriile de carieră care pur și simplu nu sunt realiste.
Fii cât mai specific și mai deschis posibil în anunțurile tale de job.
Greșeala etică în angajare nr. 2: Lipsa de comunicare
Una dintre principalele frustrări invocate de solicitanții de joburi este lipsa de comunicare legată de candidatura lor – chiar și mai mult de către cei care au trecut prin mai multe interviuri și sunt lăsați să aștepte săptămâni sau chiar luni pentru o decizie finală. O transparență și comunicare slabă îi alungă pe talentele de top, este lipsită de respect și denaturează afacerea din perspectiva unui posibil angajat. Pentru ei, lipsa ta de sinceritate este un dezavantaj și un semn al unui mediu de lucru la fel de frustrant – și vei pierde probabil candidații de top.
Este etic să fii sincer cu candidații tăi la joburi cu privire la stadiul lor în procesul de angajare. Nu-i lăsa să ghicească. Comunică chiar și cu solicitanții de joburi nequalificați sau cu cei care aplică pentru poziții pe care deja le-ai ocupat. Mulțumește-le pentru interesul lor în compania ta și îndeamnă-i să ia în considerare oportunitățile viitoare în cadrul organizației tale când este potrivit.
Greșeala etică în angajare nr. 3: Denaturarea culturii companiei tale
Etichetarea angajaților tăi drept o “echipă colaborativă care muncește intens și se distrează” este în regulă, atâta timp cât este și adevărat. Idealizarea culturii și a mediului de lucru al companiei tale ar putea atrage talentele de top, dar poate crește și semnificativ rata de rotire a angajaților odată ce aceștia descoperă că imaginea pe care ai pictat-o nu se potrivește cu experiența lor.
Este etic să supraestimezi cultura companiei tale ca fiind ceva ce nu este. Fii sincer în modul în care descrii cultura ta în anunțurile de job și pe tot parcursul procesului de angajare. Cere părerile angajaților actuali despre mediul lor de lucru și despre
Vezi cele mai recente articole adăugate