Orice om de vânzări care muncește din greu îți poate spune că scopul principal este să încheie o tranzacție. Strategiile de vânzare pe termen scurt pun accentul pe valoarea unei tranzacții clare și eficiente cu un client, în special a celor care se încheie cu succes (și cu profit).
Dar, întrucât practic toate organizațiile depind de vânzări pentru a-și asigura existența, este esențial să se elaboreze o strategie de vânzări care să aibă o „viziune pe termen lung” – nu doar ceea ce se întâmplă în vânzări astăzi și mâine, ci și peste un an, doi ani, chiar și peste cinci ani. |
Are compania ta o strategie de vânzări viabilă pe termen lung? Dacă da, această strategie poate fi întotdeauna ajustată. Dacă nu există o astfel de strategie, acum este momentul să începi să formulezi una – sau să riști să pierzi clienți valoroși în favoarea concurenților pe parcurs.
Iată cinci sfaturi pentru a te ajuta să concepi strategia cea mai eficientă pentru afacerea ta
1. Crede în ceea ce vinzi
Atunci când o echipă de vânzări se concentrează în primul rând pe vânzări rapide, este posibil să sacrifice vânzările ulterioare pe parcurs. Primul pas în crearea unei atitudini „pe termen lung” în rândul echipei tale de vânzări este încrederea absolută în produsele sau serviciile pe care le oferă compania ta.
Clienții sunt înțelepți când vine vorba de a fi la sfârșitul unui mesaj de vânzare. Dacă li se pare că vânzătorul se clatină în ceea ce privește implicarea sa în ceea ce vinde sau dacă, în alt mod, nu are încredere în ofertele companiei, acest lucru poate fi suficient pentru a îndepărta potențialii clienți.
2. Pune întotdeauna clientul pe primul loc
Desigur, atingerea indicatorilor de vânzări este un obiectiv important, dar nu și dacă se face în detrimentul clientului.
„Dați prioritate nevoilor clienților și fiți sinceri cu privire la serviciile voastre”, notează Raybec. Prin consolidarea relațiilor cu beneficiarii, „chiar dacă nu rezultă într-o tranzacție acum”, o relație solidă „vă va ajuta să vă construiți succesul în vânzări în viitor”. |
3. Formează-ți echipa de vânzări pentru a fi pregătită pentru viitor
Mediul de afaceri este în continuă schimbare, astfel încât fiecare echipă de vânzări trebuie să țină pasul prin învățare și dezvoltare profesională. Pentru a te asigura că echipa ta este pregătită să facă față provocărilor viitoare, caută modalități de a le mări sfera de cunoștințe în domeniul vânzărilor, prin cursuri de vânzări online, seminarii web, prezentări etc.
Dacă oferi resurse care se concentrează pe vânzări pe termen lung, oamenii de vânzări „își pot perfecționa abilitățile și își pot dezvolta noi perspective asupra procesului de vânzare”, perspective care pot da roade pe viitor.
4. Concentrează-te pe recomandări
Dacă lead-urile de vânzări sunt cele mai importante, o componentă cheie este reprezentată de reclama gură-la-gură de la clienții mulțumiți. |
|
Dacă lead-urile de vânzări sunt cele mai importante, o componentă cheie este reprezentată de reclama gură-la-gură de la clienții mulțumiți.
„Vorbește cu clienții tăi despre cine cred ei că ar putea beneficia, de asemenea, de produsele tale”, sfătuiește Mann & Co. Cu fiecare recomandare, „ai redus timpul de educare a clienților potențiali, mai ales dacă poți obține o introducere” din partea unui client fidel.
5. Folosește social media pentru a obține beneficii pe termen lung.
Chiar dacă afacerea ta are o prezență vibrantă în social media, există întotdeauna loc pentru îmbunătățiri. Oricare ar fi situația, valorificarea social media pentru vânzări pe termen lung ar trebui să fie o componentă cheie în orice strategie mai amplă.
Te-ai gândit să încorporezi mai mult conținut video în anunțurile și postările tale din social media? „Videoclipurile captivante și distractive oferă clienților o stimulare vizuală”, notează Forbes, „ceea ce te face mai ușor de reținut și îi face pe clienți mai predispuși să se implice în cumpărare.” |
Social media nu va dispărea. Dimpotrivă, noi platforme par să apară în fiecare zi. Analizează cu atenție site-urile care se adresează direct publicului dorit. Comentează postările pe care le vezi acolo și fii pregătit să contribui cu conținut proaspăt propriu (inclusiv, de exemplu, un video cu instrucțiuni despre produsul sau serviciul tău). De acolo, poți posta întotdeauna testimoniale video de la clienți mulțumiți și/sau videoclipuri de la evenimentele sponsorizate de companie pentru angajați – demonstrând valoarea pe care o acordați forței de muncă și atrăgând candidații calificați la un job în compania ta.
Pentru a afla mai multe despre cum să îți gestionezi eforturile de vânzări atât acum, cât și în anii următori, înscrie-te la webinarul nostru gratuit: „Construirea unei echipe de vânzări de înaltă performanță”.
Vezi cele mai recente articole adăugate 👇
- Cum îți poate ușura TAB viața de antreprenor?
- AI și departamentul de Resurse Umane: Noua frontieră în managementul forței de muncă
- Sfaturi pentru menținerea forței de muncă sezoniere
- Cum puteți folosi inteligența artificială pentru creșterea productivității
- Greșeli de networking pe care ar trebui să le evitați