Venirea unui nou an este cel mai bun moment pentru a regândi obiectivele profesionale și
personale ale anului care tocmai s-a încheiat și pentru a începe cultivarea unor noi obiective
pentru săptămânile și lunile ce vor urma.
În mod necesar, acest lucru înseamnă detașarea de operațiunile cotidiene și implicarea în alcătuirea planului de strategie pe termen lung.De ce este important acest lucru? Alinierea obiectivelor personale cu cele ale organizației „întărește moralul angajaților, demonstrând că liderul lor împărtășește aspirațiile
companiei”, observă Success Consciousness. Acest lucru poate duce la construirea încrederii
în organizație și poate stimula implicarea angajaților.
În același timp, este esențial ca obiectivele de afaceri să fie cât mai specifice posibil. În locul
unei liste de obiective cu caracter general, ar trebui să „formulați obiectivele într-un limbaj
specific, incluzând repere detaliate și/sau rezultatele financiare dorite”, care, la rândul lor,
vor duce la elaborarea unei strategii mai viabile.
Mai jos sunt detaliate câteva dintre obiectivele pe care mulți directori executivi și
antreprenori aleg să și le seteze.
1.Să învețe să aleagă deciziile corecte
Liderii de afaceri iau decizii operaționale și strategice vitale în fiecare zi. Dar, în loc să se
bazeze pe un „instinct” vag, directorii executivi și antreprenorii înțelepți adoptă o abordare
mai structurată în luarea deciziilor. Aceasta include abilități care scot în evidență:
Colectarea celor mai pertinente date în jurul problemei specifice
Efectuarea unei analize obiective a problemei
Evaluarea posibilelor beneficii și riscuri care însoțesc luarea unei anumite decizii
2.Să-și dezvolte adaptabilitatea
Stabilirea obiectivelor este un element necesar în conducerea unei companii. În același timp,
după cum știe toată lumea, condițiile de piață sunt într-o continuă schimbare. Pe măsură ce
timpul trece, unele dintre obiectivele fixate inițial se pot dovedi a fi inadecvate când se
lovesc de o provocare nouă sau pur și simplu nu se mai dovedesc a fi potrivite pentru
companie.
De aceea, capacitatea de adaptare la un mediu guvernat de schimbare, este esențială.
„Directorii executivi care dau dovadă de reziliență vor reuși să se redreseze în urma
eșecurilor, să învețe din experiențele lor și să persevereze în fața adversității”, susține
Medium. Aceasta include înțelegerea celui mai eficient mod de „a face față dinamicii pieței
aflate în schimbare și a tendințelor emergente, asigurând succesul continuu al organizațiilor
lor”.
3.Să rezerve mai mult timp pentru gândirea strategică
Fiecare antreprenor se simte presat de timp. O trăsătură care îi caracterizează pe cei mai
eficienți lideri, este capacitatea lor de a delega sarcini operaționale celorlalți, astfel încât să-
și poată rezerva suficient timp pentru a se concentra asupra obiectivelor strategice pe
termen lung.
Acesta nu este un obiectiv ușor de atins, luând în considerare toți factorii care contribuie la
conducerea unei organizații prospere. De aceea, din ce în ce mai mulți directori executivi și
lideri de afaceri aleg facă parte din grupuri consultative de conducere formate din oameni de
afaceri, așa cum sunt și grupurile consultative TAB, unde o comunitate strânsă de
antreprenori se reunește pentru a împărtăși cunoștințe, expertiză și putere de răspundere.
Grupurile consultative formate din oameni de afaceri pot fi un atu valoros pentru stabilirea
noilor obiective și pentru găsirea susținerii și a puterii de răspundere necesare pentru a le
atinge.
4.Să adopte modul de gândire al “lecției învățate”
Dacă priviți în urmă la anul care a trecut, încercați să vă aduceți aminte obiectivele pe care
le-ați ales în luna ianuarie. Câte dintre aceste obiective s-au realizat? Câte s-au dovedit a fi
de neatins sau pur și simplu greșite pentru situațiile cu care v-ați confruntat?
După cum observă strategul Anne-Marie Clark, „Liderii de succes nu trec direct la stabilirea
obiectivelor – își rezervă puțin timp de reflecție asupra anului precedent și … identifică ce a
funcționat bine pentru ei, unde și cum s-au petrecut devierile de la planul inițial și
contabilizează lecțiile pe care le-au învățat.”
Rețineți, alegerea obiectivelor și încurajarea tuturor angajaților să lucreze la atingerea lor,
ajută la construirea ideii că întreaga organizație are un scop comun și oferă o idee distinctă și
măsurabilă de succes, demonstrând în același timp că, lucrând împreună, toți cei din echipă
pot contribui la îndeplinirea acelor obiective.