Cum să vă protejați compania pentru viitor

de | apr. 19, 2024

Nimeni nu poate spune cu certitudine ce va rezerva viitorul pentru lumea de afaceri – cu excepția faptului că schimbarea este singura certitudine pe care o putem avea. Și pentru că piața se află mereu într-o continuă schimbare, este vital ca liderii de afaceri să urmărească îndeaproape tendințele și previziunile pentru viitor. A fi pregătit pentru situațiile neprevăzute, este mult mai bine decât a avea doar speranța că veți putea ține pasul cu schimbările ce pot apărea. 

Mai jos sunt detaliate câteva măsuri pe care le puteți pune în aplicare pentru a vă proteja compania pentru viitor:

1.Căutați și identificați factorii de risc 

Indiferent de câtă siguranță financiară dispune o companie, riscurile și pericolele sunt mereu o posibilitate. Un exemplu de factor de risc în afaceri este dependența excesivă de fabricarea sau vânzarea unuia sau a două produse sau servicii. Atacurile cibernetice sunt un alt risc mereu prezent. Apoi, există posibilitatea ca o companie să își neglijeze cerințele normative și să se confrunte cu sancțiuni exorbitante sau cu retrageri de produse. Gândiți-vă care ar putea fi posibilele scenarii. Găsiți soluții care pot răspunde posibilelor probleme operaționale.

2.Fiți pregătiți să schimbați strategia

Vremurile aflate în schimbare necesită un răspuns prompt. Decizia ca o companie să schimbe
strategia poate depinde de câțiva indicatori cheie:

 O creștere neprevăzută a nemulțumirilor venite din partea clienților și a feedback-
ului negativ
 Apariția unor concurenți noi și/sau mai agresivi
 Subcotarea prețurilor de către concurență

O dată ce ați hotărât că este nevoie să schimbați strategia de afaceri, alcătuiți un plan de urgență care să păstreze acele funcții și procese care încă funcționează. După cum am menționat și înainte, „consultarea comunității oamenilor de afaceri este o modalitate dovedită de a obține o privire de ansamblu asupra întregii probleme” și nu există o modalitate mai bună în acest sens, decât explorarea calității de membru TAB.

3.Țineți cont de cerințele de confidențialitate tot mai insistente ale clienților

Clienții care sunt deja susceptibili în privința pierderilor și furturilor de date, vor avea probabil cerințe mult mai înalte când vine vorba de protejarea informațiilor lor personale. În funcție de câte informații (și de ce natură) este necesar să ajungă în posesia companiei dumneavoastră, gândiți-vă la noi modalități de a le obține, asigurând clienții că informațiile lor sunt bine protejate. O sugestie de la Fast Company, se concentrează pe stimulente: „Companiile ar trebui să fie pregătite să ofere un fel de plată sau alte tipuri de recompense consumatorilor care le oferă informații sau, chiar, să le ofere posibilitatea de a beneficia de un serviciu nou, în schimbul
datelor primite.”

4.Fiți mult mai atenți la ceea ce vă spun clienții

Planificarea pe termen lung trebuie să includă metode de a obține o înțelegere mai profundă a nevoilor și a preferințelor clienților. Pe măsură ce vremurile și condițiile pieței se schimbă, dacă li se va cere, clienții își vor împărtăși răspunsurile referitoare la ce are de oferit compania, detaliind atât experiențele pozitive, cât și cele negative. Ascultându-i atent, veți înțelege cum vă puteți proteja compania pentru viitor. „Informațiile venite de la clienți pot constitui un sistem de avertizare timpurie, în cazul în care serviciile oferite nu se ridică la nivelul celor oferite pe piață, de concurență”, se arată în Cincinnati Business Courier.

5.Pregătiți planuri de urgență pentru lanțul de aprovizionare

După cum ne-au arătat pandemia și celelalte evenimente globale, aproape toate companiile au lanțuri de aprovizionare foarte fragile. În mod evident, companiile depind de o metodă fluidă și sigură pentru aprovizionare, onorarea noilor comenzi și menținerea unui flux fiabil de materii prime. Atunci când are loc orice fel de întrerupere a lanțului de aprovizionare,efectele sunt adesea negative și cel mai probabil, foarte dăunătoare. O strategie de susținere a lanțului de aprovizionare implică practica de „nearshoring” – „externalizarea producției într-o țară din apropiere”, arată SupplyChainBrain. Menținând aprovizionarea cât mai aproape de regiunea în care își desfășoară activitatea, „companiile pot profita de costurile mai mici cu forța de muncă și produsele, beneficiind în același timp
de timpi de tranzit reduși, supraveghere îmbunătățită a procesului de producție și comunicare mai ușoară cu furnizorii”.

Prezicerea viitorului în lumea de afaceri este departe de a oferi certitudini, dar găsirea de soluții la eventualele probleme care ar putea apărea, poate reprezenta cheia supraviețuirii unei companii. Pregătiți-vă pentru schimbări. Schimbarea este singura certitudine pe care o putem avea.

DISTRIBUIE PE