De câțiva ani, companiile mari au început să folosească inteligența artificială (AI) pentru a stimula productivitatea și pentru a obține performanțe ridicate. Aceste beneficii pe care le oferă tehnologia sunt accesibile și pentru companiile mici, iar cei care nu vor profita de aceste avantaje, riscă să-și piardă poziția pe piață.
În general, antreprenorii și directorii executivi își dau seama tot mai multă că “utilitatea de bază a inteligenței artificiale este aceea de a face activitățile și sarcinile de lucru zilnice mai eficiente, prin automatizarea anumitor operațiuni și prin inovarea proceselor învechite“, observă Entrepreneur. Cu alte cuvinte, AI “pe de o parte automatizează executarea unor
sarcini simple, iar pe de altă parte ne îmbunătățește propriile abilități de a realiza sarcini complexe.“
Iată câteva funcționalități din domeniul afacerilor pe care AI le va influența în mod decisiv:
Customer service performant
Prin folosirea instrumentelor de modelare predictivă și a altor resurse, AI poate ajuta companiile să navigheze prin cantități mari de informații legate de clienți. Comportamentele de cumpărare, dar și alte informații relevante legate de comportamentul clienților, pot fi înțelese cu ajutorul AI. Acest lucru va duce și la personalizarea campaniilor de marketing, a designului produselor și a distribuției acestora, oferind în plus oportunități noi de atragere a unor categorii tot mai mari de clienți.
Ce se va întâmpla cu obiectivul aproape imposibil de atins al nivelului de mulțumire a clienților? Unele companii, se confruntă cu problema evidentă a clienților care sunt nevoiți să aștepte foarte mult timp pentru a putea vorbi cu un reprezentant sau a clienților care așteaptă un răspuns prompt atunci când semnalează o problemă în scris către departamentul de suport.
O posibilă soluție ar fi utilizarea roboților (chatbot) în funcția de chat pentru a rezolva astfel de probleme.
După cum notează Business.com, un chatbot “poate reduce timpii de așteptare la o secundă permițându-le clienților să fie conectați 24/7, ceea ce va consolida relația cu clienții deja existenți, dar și cu potențialii clienți.“ Este evident că atunci “când un utilizator găsește imediat răspunsuri la întrebările pe care le are, vor exista șanse mai mari ca acesta să se
aboneze, să-și creeze cont și să cumpere.“
Angajarea de noi talente
În 2021, dar și în trecut, companiile au concurat și pentru a atrage și angaja cei mai talentați angajați de pe piață. Dar așa cum se știe, atunci când se publică un anunț pentru un loc de muncă, echipele de HR sunt inundate de candidaturi și mesaje de la candidații interesați. Gestionarea unui astfel de volum de muncă presupune alocarea unei perioade semnificative de
timp, resurse și forță de muncă. AI poate ajuta echipele de HR să colecteze informații pe parcursul procesului de recrutare și
să aleagă cea mai eficientă și productivă abordare de selecție a angajaților potriviți pentru compania respectivă. Algoritmii de învățare automată “pot determina care practici de angajare folosite în trecut au fost cele mai eficiente“, observă Inc., și le pot oferi recrutatorilor informații cu privire la “experiența de muncă a candidaților și dacă aceștia sunt sau nu
potriviți pentru o anumită funcție sau nu.“
Automatizarea sarcinilor
Fiecare companie are procese bine definite care au un caracter repetitiv și trebuie realizate într-un anumit interval de timp. Dacă până acum aceste sarcini repetitive erau realizate de angajați, în prezent AI poate eficientiza aceste procese în diferitele departamente ale unei companii.
De exemplu, instrumentele AI pot fi folosite pentru organizarea orarului întâlnirilor (și pentru notificarea participanților) prin analizarea calendarelor angajaților. AI este de asemenea foarte util și pentru întocmirea rapoartelor de departament și a contabilității rudimentare.
Sugestii de aplicații care folosesc AI
Iată câteva dintre cele mai populare și bine cotate aplicații care folosesc tehnologia AI. Ca în cazul oricărui instrument de lucru nou, antreprenorii și directorii executivi ar trebui să le recomande echipelor lor să studieze aceste aplicații pentru a se asigura că sunt cu adevărat potrivite pentru organizația lor.
Siri. Toată lumea a auzit de Siri, asistentul virtual creat de Apple. Funcționalitățile sale includ: interogarea vocală și o interfață de redactare vocală a mesajelor, de a răspunde la întrebările clienților și de a oferi recomandări de produse și servicii.
Apptivo. Acest software din aria CRM (Managementul Relațiilor cu Clienții) ajută companiile să rămână conectate în “mediul de lucru al zilelor moderne care include telemunca și angajați răspândiți în întreaga lume“, notează Entrepreneur.
Funcționalitățile sale de bază includ “atragerea potențialilor clienți, urmărirea cifrelor de vânzări și posibilitatea de customizare a aplicațiilor.“
Constant Contact. Când vine vorba despre construirea site-urilor web și email marketing, Constant Contact este o alegere populară pentru multe companii. Este foarte util în simplificarea și automatizarea sarcinilor de lucru cum sunt cele ce țin de
email marketing, precum și în crearea unui site web pentru companii. Gama sa de servicii include, de asemenea, servicii de marketing și publicitate pe rețelele sociale.
Pe măsură ce piața începe încet să-și revină după efectele nefaste ale anului 2020, companiile pot face progrese semnificative prin adoptarea funcțiilor AI în operațiunile lor. Și pentru că tehnologia evoluează mereu, AI devine din ce în ce mai accesibil și companiilor mici, care doresc să concureze cu organizațiile mai mari.