Angajați de top – Cum să dezvolți următoarea generație

de | apr. 27, 2023

Dacă ești un antreprenor care se confruntă cu un aflux de tinere talente în echipa ta, ar putea fi timpul să iei în considerare crearea unui program de mentorat pentru angajați de top.

Există o avalanșă de talente tinere și remarcabile, fie încă noi la job, fie pe cale să intre la locul de muncă. Numărul actual de Millenniali din forța de muncă din România reprezintă cel mai mare segment generațional de muncă din forța actuală. Cei mai tineri Millenniali au terminat doar câțiva ani de facultate și sunt încă relativ începători față de forța de muncă. Apoi este Generația Z, dintre care cei mai bătrâni abia acum își lansează ascensiunea în carieră.

Generațiile tinere aduc cu ele niște abilități formidabile. Ele sunt pregătite să joace roluri cheie în afacerea ta în anii următori. Dar a deține tehnologie avansată și alte talente atractive nu echivalează cu a fi un angajat experimentat, versat în lucruri precum stabilirea obiectivelor, traiectoria de carieră, leadership și multe alte fațete ale dezvoltării profesionale.

Investind în dezvoltarea personală a celor mai tineri angajați, îți faci afacerea mai atractivă pentru cei care caută un loc de muncă. Astfel, contribui la îmbunătățirea culturii companiei și, potențial, creezi o multitudine de oportunități în întreaga afacere.

Iată câteva sfaturi bazate pe succes despre cum să lansezi un program de mentorat în afacerea ta.

Identifică-ți obiectivele de mentorat

Scopul programului tău de mentorat poate fi pur și simplu acela de a dezvolta tinere talente. Dar este adesea mai mult decât atât. Talentul tău este șocant de mare? Pierzi talentul din ce în ce mai mobil în fața concurenței? Angajații tăi se plâng că le lipsesc oportunitățile? Ai o echipă de diamante în stare brută care așteaptă direcția?

Obiectivele programului tău de mentorat nu pot servi doar proprietarului afacerii. Este esențial ca programul să abordeze atât nevoile companiei tale, cât și obiectivele de carieră ale angajaților individuali.

Descrie-ți programul de mentorat pentru angajați de top

Aceasta este partea distractivă. Pe măsură ce iei măsuri pentru a proiecta exact cum dorești să arate programul tău de mentorat, iei în considerare factori precum:

    • calificările pentru participare (atât ca discipol, cât și ca mentor),
    • cât de consistent dorești să fie programul, care este durata fiecărei lecții,
    • cum vei grupa mentor cu discipol, cum vei monitoriza relațiile de mentorat,
    • cum vei monitoriza succesul programului,
    • cum se încadrează relațiile individuale de mentorat în agenda mai largă a programului de mentorat?

Acesta este doar un început. Este important să concretizezi cu adevărat programul, deoarece elementele se referă la afacerea și obiectivele tale unice. Fii specific și minuțios; ia în considerare crearea unei foi de calcul de urmărire a mentoratului sau include-o ca parte a CRM-ului tău, dacă ai unul. Mai multe despre acest lucru în secțiunea KPI și ROI de mai jos.

Promovează-ți programul de mentorat

Mentoratul aduce o valoare extraordinară atât mentorilor, cât și discipolilor. Deci, este important să îți informezi echipa despre oportunitățile și beneficiile legate de program.

Ia în considerare promovarea programului tău de mentorat la întâlnirile companiei, în buletinele informative interne sau în timpul evaluărilor angajaților. Nimic nu spune „Te apreciez” unui angajat mai mult decât exprimarea credinței în dezvoltarea carierei sale.

S-ar putea chiar să iei în considerare stimularea participării cu recompense, recunoaștere sau evenimente speciale.

Gestionează programul de mentorat pentru angajați de top

Cea mai mare sarcină aici este potrivirea discipolilor cu mentorii lor ideali. Uneori, potrivirea va fi evidentă, alteori, mai puțin vizibilă.

Ia în considerare interesele comune, orientările de carieră și aptitudinile atunci când asociezi participanții. Dacă ai o echipă de resurse umane, aceasta poate fi indispensabilă pentru o perspectivă asupra stilurilor de comunicare compatibile și a motivațiilor comportamentale.

Poate dorești să iei în considerare un software de gestionare a mentoratului. Acesta te poate ajuta să potrivești participanții, să monitorizezi valorile, să programezi sarcinile, să urmărești timpul și să scalezi întregul program.

Identifică-ți KPI-urile și determină rentabilitatea investiției (ROI)

Măsurarea succesului programului tău de mentorat începe cu identificarea indicatorilor cheie de performanță. Primul KPI pe care l-ai putea lua în considerare este rata de retenție. Legată în special de discipoli, o creștere a retenției este un indicator puternic al succesului programului, beneficiind atât angajații, cât și afacerea.

Urmărirea ratei de retenție este suficientă pentru a determina cel puțin un ROI superficial, calculându-l în raport cu costurile de achiziție ale angajaților. Există și alte KPI-uri de luat în considerare. Acestea sunt: valori legate de implicare, obiective, evaluări de satisfacție și multe altele.

Și dincolo de o măsurare strictă a rentabilității investiției, există ceva mai profund. Prin proiectarea și implementarea unui program de mentorat, ai investit nu numai în propria afacere, ci și în creșterea carierei pe termen lung, succesul personal și oportunitățile pentru echipa ta. Și nu există nicio sumă în bani care să se compare cu asta.

Vezi cele mai recente articole adăugate 👇

DISTRIBUIE PE