5 Strategii creative de team-building, pentru compania ta

de | iun. 17, 2024

Orice companie are angajați productivi și eficienți în rolurile lor specifice. Dar, în mod inevitabil, vine un moment în care angajații trebuie să-și depășească sarcinile de lucru de zi cu zi și să lucreze în echipă, ca în situațiile în care trebuie să vină în întâmpinarea unei noi inițiative, sau să intervină în cazul unei situații de criză, sau să colaboreze pentru lansarea
unui produs sau a unui serviciu nou.

De ce sunt atât de importante inițiativele de consolidare a echipei pentru cultura organizațională?
Outback Team Buidling susține că team-building-ul ajută la ”consolidarea sentimentului de încredere în întreaga organizație”, promovează ”o comunicare mai eficientă și abilități de soluționare a problemelor”, îmbunătățește eforturile de implicare și retenție a angajaților, și încurajează ”agilitatea, inovația și gândirea creativă, atât de necesare pentru dezvoltarea
companiilor mici.” Acestea sunt cinci strategii creative pentru stimularea lucrului în echipă, ce pot fi folosite în
orice companie.

1. Creați un perete al amintirilor

Prin acest exercițiu membrii echipei vor aduna fotografii din team-building-urile anterioare ”pe care le vor așeza pe un perete de la birou, din zona în care angajații se adună pentru a socializa”, arată TriNet. Cu acest prilej, angajații vor putea să-și exprime ”așteptările pe care le au pentru anul următor.” Aceasta este o activitate foarte potrivită pentru ca angajații să se
cunoască mai bine.

2. Organizați o zi de voluntariat

Activitățile de voluntariat în grup, organizate în cadrul comunității în care compania își desfășoară activitatea sunt un succes în materie de team-building. Chiar dacă aveți deja o organizație caritabilă sau un grup de voluntari cu care colaborați, angajații se vor implica în acest tip de activități dacă sunt consultați în privința ”cauzelor pe care le consideră importante”, conform JSG & Associates. ”Cu cât membrii echipei voastre se simt mai dedicați cauzelor pe care le susțineți, cu atât mai mult își vor dori să se înscrie în activitățile de voluntariat pe care le organizați.”

3. Încercați să organizați o activitate de tipul ”Escape Room”

O altă modalitate distractivă de a vă atrage angajații este organizarea unei activități de tipul ”escape room”. Conform Mind Tools, aceasta este ”o activitate tematică în cadrul căreia jucătorii colaborează pentru a găsi indicii, îndeplini sarcini și rezolva diferite jocuri”. Tema și tipurile de activități pot varia, dar în general, echipele care participă la un astfel de joc trebuie să descifreze indicii și să rezolve misterele în 45-60 de minte. Temele pot fi ”rezolvarea unei crime, salvarea unui ostatic, găsirea unei comori sau oprirea unei amenințări imaginare.”

Colaborarea pentru rezolvarea unei situații imaginare este o modalitate foarte bună de a dezvolta abilitățile unei echipe de a funcționa împreună, în cadrul unei activități cu limită de timp.

4. Organizați un concurs de cultură generală

Un concurs de cultură generală virtual este o altă modalitate ce le permite angajaților (în special celor care lucrează la distanță) să se cunoască mai bine. Acest tip de activitate încurajează munca în echipă pentru a răspunde întrebărilor de cultură generală, dar și de a demonstra o gândire analitică și abilități de rezolvare a problemelor. Când organizați această activitate, trebuie să alegeți o gamă variată de teme. Team Games sugerează ”o selecție care să cuprindă cultura pop, istorie, științe, informații despre companie precum și cunoștințe generale, care să facă competiția atractivă pentru participanți, fără ca aceasta să devină monotonă.” Este de asemenea important să adaptați nivelul de dificultate al întrebărilor, în așa fel încât participanții să primească atât întrebări ușoare cât și cu nivel de dificultate mai ridicat.

5. Jocul de căutare

Ceea ce face jocurile de căutare organizate de companii atât de interesante, este faptul că toți angajații au participat la o astfel de activitate măcar o dată de-a lungul carierei lor. Un joc de căutare bine planificat și executat este o modalitate plăcută de a ”implica toți angajații, a crește spiritul de echipă, a dezvolta competitivitatea și dorința de a îndeplini obiective, sarcini, de a rezolva probleme și depăși provocări împreună”, arată StrayBoots, ”ca în orice zi obișnuită la birou.”
Fie că această căutare înseamnă găsirea unor obiecte ascunse la birou sau un exercițiu de căutare online sau identificarea unor repere locale, muzee, librării sau alte locații, această activitate este o modalitate eficientă de a vă încuraja angajații să-și unească forțele pentru a lucra împreună. Planificarea atentă a activităților de team-building trebuie să se asigure și că
eforturile tuturor persoanelor implicate sunt recunoscute.

 

Conform Team Building Hub ”este important să existe o gamă largă de activități care să ofere posibilitatea tuturor să se implice”. Atunci când vă gândiți la ce fel de activități de team- building să alegeți, trebuie să țineți cont de impedimentele fizice de care ar putea suferi participanții sau dacă anumite activități cum ar fi o degustare de vinuri sau un ”happy hour”
”ar putea să-i facă pe unii participanți să se simtă excluși”. Evitați strategiile care nu reușesc să implice toți angajații din cadrul companiei.

DISTRIBUIE PE